vrijdag 29 augustus 2008

Het monster komt eraan!

Zo typeert Det News althans de aankomende release van Spore. Bij het lezen ervan kreeg ik een deja-vu gevoel: een deel kennen we volgens mij wel. Wel een quote van Will Wright die ik even wil plaatsen:
I don't think we could design a sequel to 'Spore' until the fans showed us what they like, I think there's going to be a fair amount of learning over the next few months. What's important for me is what sort of stories the players are using the game to tell. Games that have the longest legs are the ones with the most narrative density.

Persoonlijk denk ik dat Lucy Bradshaw en haar team al lang ideeën hebben voor een uitbreiding en een team er al aan werkt: in ieder geval aan het op papier zetten van ideeën. Bij Sims 2 waren er meestal 2 team's die elk aan een uitbreiding werken. Alleen zullen de ervaringen van Spore spelers een grote invloed hebben op de richting en invulling van een Spore uitbreiding.

0 reacties: